Dlaczego powinniśmy spacerować?

Każdego dnia powinniśmy się wybrać przynajmniej raz na krótki spacer. Dlaczego? Ponieważ ta niepozorna czynność daje nam wiele korzyści i pozytywnie wpływa na różne aspekty naszego życia!

Jest to najprostsza forma treningu, na którą może pozwolić sobie dosłownie każdy. Możemy spacerować sami lub w towarzystwie, w ciągu dnia lub wieczorem. Jedynym niezbędnym wyposażeniem są wygodne buty. Spacer to również doskonały pomysł na spędzenie czasu na świeżym powietrzu.

Szczęście co krok

Spacerując przebywamy na świeżym powietrzu, dzięki czemu nasz organizm otrzymuje o wiele większe dawki tlenu niż podczas przebywania w zamkniętych pomieszczeniach. Dzięki temu stajemy się spokojniejsi, nasz układ nerwowy wycisza się i zaczyna pracować prawidłowo, znacznie zmniejsza się poziom naszego stresu.

Dosłownie stajemy się szczęśliwsi, ponieważ w trakcie spaceru uwalniają się endorfiny oraz serotonina, które znacznie poprawiają nasz nastrój. Wieczorny spacer pomoże nam się zrelaksować i ułatwi zasypianie.

Prosta droga do zdrowia

W trakcie spaceru pracuje wiele mięśni i stawów, które dzięki regularnym spacerom wzmacniają się, ponadto wzmocnione mięśnie chronią kości przed złamaniem w trakcie upadku. Szczególnie korzystny jest spacer za dnia, gdyż chodząc w słoneczną pogodę nasze ciało zwiększa produkcję witaminy D, która podnosi naszą odporność i wzmacnia nasze kości.

Częste spacery zapobiegają również występowaniu chorób serca, bardzo zmniejszają ryzyko zachorowania na cukrzycę i choroby nowotworowe! Nawet krótki, półgodzinny spacer sprawia, że wiele stajemy się mniej podatni na wiele chorób. Według badań 15 minut spaceru dziennie wydłuży nasze życie!

Z każdym krokiem lżej

Spacer, mimo swojej prostoty jest doskonałym sprzymierzeńcem w walce z nadprogramowymi kilogramami. W jaki sposób? Przede wszystkim nawet krótki spacer pomoże podkręcić nam metabolizm, dzięki czemu będziemy szybciej spalać tkankę tłuszczową.

Systematyczne spacery pomagają wyregulować poziom insuliny we krwi, a co za tym idzie zmniejsza się nasz apetyt na słodycze, które jak wiadomo zawierają wiele zbędnych kalorii.

Jak długo spacerować?

Najkrótszy nawet spacer poprawi nam samopoczucie, jednakże powinnyśmy chodzić nie krócej niż 30 minut dziennie. Osoby pragnące schudną powinny spacerować ponad 45 minut dziennie. Im dłuższe będziemy urządzać spacery tym więcej korzyści będziemy z nich czerpać.